Občas sa stane, že aj tie najkvalitnejšie slúchadlá za stovky eur pochybia. Či už vám nejde jedno zo slúchadiel alebo je zvuk nekvalitný, máme pre vás zopár tipov, ako proti tomu bojovať.
Reklamujte
Ak sú slúchadlá ešte v záruke, zbytočne nečakajte a reklamujte ich. Aj napriek tomu, že nemusí ísť o veľký problém, ktorý by ste vyriešili sami doma, je lepšie prenechať túto prácu odborníkom.
Zistíte, či sú slúchadlá v poriadku a nemajú náhodou výrobnú chybu.
V prípade, že by mali, vám bude poskytnutá oprava, nový kus alebo vrátenie peňazí.
Samozrejme, občas sa chyba vyskytne aj po dvoch rokoch, kedy na reklamáciu už nárok nemáte. Ak ste v podobnej situácii, vyskúšajte ďalšie dva tipy.
Keď nejde zo slúchadiel žiaden zvuk
Nejde vám zo slúchadiel žiaden zvuk? V tom prípade sa držte tohto postupu:
- Skontrolujte, či je kábel slúchadiel správne pripojený. Ak máte bluetooth slúchadlá, vypnite ich a znova zapnite.
- Skontrolujte, či vaše zariadenie (mobil alebo iný prehrávač hudby) hudbu prehráva. Občas sa stáva, že pripojenie na internet nie je dobré, a preto hudba nehrá.
- Zvýšte hlasitosť a zistite, či ste nemali len úplne vypnutý zvuk.
- Ak pripájate bezdrôtové slúchadlá k počítaču, skontrolujte, či je pre zariadenie Bluetooth povolené nastavenie zvukového výstupu počítača.
- V prípade, že boli slúchadlá počítačom blokované, jednoducho ich odpojte a pokúste sa znova vytvoriť spojenie. V nastaveniach by ste mali nájsť možnosti Bluetooth, kde dáte slúchadlám povolenie na pripojenie.
Tento postup by vám mal pomôcť pri viacerých problémoch, ktoré by mohli spôsobovať zlé alebo žiadne prehrávanie zvuku. Ak vám nepomohol, slúchadlá budú pravdepodobne potrebovať opravu. Vyhľadajte špecializovaný servis.
Zlá kvalita zvuku
- V prípade, že používate bezdrôtové slúchadlá, môže za zlú kvalitu zvuku často veľká vzdialenosť od zdroja. Práve preto odstráňte všetky prekážky medzi slúchadlami a mobilom alebo iným zariadením prehrávajúcim hudbu.
- Vzdiaľte sa taktiež od mikrovlnnej rúry, Wi-Fi routera alebo televízie. Všetky tieto zariadenia vedia rušiť Bluetooth pripojenie čím znižujú kvalitu zvuku.
- Keď počúvate hudbu z počítača, kvalita zvuku môže byť počas prvých pár sekúnd nízka. Je to spôsobené tým, že počítač najskôr prenáša hudbu v kvalite len na komunikáciu. Ak sa však kvalita nezlepší ani po niekoľkých sekundách, slúchadlá odpojte a znova pripojte.
- V prípade, že sa pripíjate pri rádiu alebo podobnom zariadení, je dosť možné, že sa kvalita zvuku zníži. Je to podobný efekt ako pri mikrovlnnej rúre či pri routeri. Práve preto sa od zariadenia vzdiaľte a pripojte sa k zdroju hudby ešte raz.
Často kladené otázky
Ako postupovať pri reklamácii slúchadiel?
Ak sú slúchadlá ešte v záruke, zbytočne nečakajte a reklamujte ich. V prípade, že by mali výrobnú chybu, vám bude poskytnutá oprava, nový kus alebo vrátenie peňazí.
Čo robiť, keď nejde zo slúchadiel žiaden zvuk?
Skontrolujte, či je kábel slúchadiel správne pripojený, či hudbu prehráva vaše zariadenie, či nemáte úplne vypnutý zvuk a pri bezdrôtových slúchadlách pripojených k počítaču, skontrolujte povolenie zvukového výstupu a prípadne odpojte a znova pripojte slúchadlá.
Ako zlepšiť zlú kvalitu zvuku pri bezdrôtových slúchadlách?
Odstráňte všetky prekážky medzi slúchadlami a zdrojom hudby, vzdiaľte sa od mikrovlnnej rúry, Wi-Fi routera alebo televízie a pripojte sa k zdroju hudby znovu, pretože tieto zariadenia môžu rušiť Bluetooth pripojenie a znižovať kvalitu zvuku.