Najjednoduchšia cesta, ako nastaviť do Gmailu automatický podpis a automatickú odpoveď

notebook na stole

Gmail je e-mailová služba od spoločnosti Google, ktorá ponúka naozaj široké nastavenia, vrátane nastavení automatickej odpovede, ktorá sa spustí vtedy, keď niekoľko dní nestíhate odpovedať na maily.

Po víkende alebo nejakom voľne sa vrátite do práce a zistili ste, že máte desiatky mailov od svojich kolegov a obchodných partnerov, ktorí vám v posledných týždňoch posielali dôležité maily? Vy ste si však zabudli nastaviť automatický odpoveď a mnoho ľudí ste možno nahnevali tým, že ste im neodpísali.

V dnešnom článku si preto vysvetlíme, ako si vlastne nastaviť automatické odpovede na maile a takisto aj podpis. Nie je to vôbec ťažké.

mobil

Prvý krok: Nastavenie automatickej odpovede

  1. Otvorte si svoj účet Google
  2. V pravom hornom rohu kliknite na Nastavenia
  3. Na spodnej časti by sa vám malo ukázať "Automatická odpoveď".
  4. V tomto bode môžete vyplniť to, ako bude vaša automatická odpoveď vyzerať. Nezabudnite napísať dátum svojej absencie. Ak bude dlhšia, napíšte aj časový úsek.
  5. Hneď po tom, ako vyplníte túto časť, všetky nastavenia uložte a vyskúšajte si sami sebe poslať nejaký mail, aby ste sa uistili, že je všetko v poriadku.

Druhý krok: Nastavenie podpisu

Medzi možnosťami, ktoré vám služba Gmail ponúka, existuje aj funkcia podpisu, ktorý je krátkou súčasťou textu a býva štandardne zahrnutá vo všetkých správach, ktoré posielate. Podpis môže byť užitočný v mnohých situáciách, najmä na pracovisku.
Profesionáli väčšinou zahŕňajú do svojho podpisu aj nejaké kontaktné údaje a ďalšie informácie, ktoré sú pre nich dôležité.
Iní ľudia, ktorí svoj mail využívajú na niečo iné, často používajú nejaké vtipné podpisy, obrázky alebo len meno.

Na začiatok treba poznamenať, že nastavenie vytvorené v službe Gmail nebude fungovať, ak budete používať klientský mail. To znamená, že pre tých z vás, ktorí používajú program Outlook alebo iné softvérové nástroje, bude podpis síce poslaný, no nie vždy viditeľný.

mobil v ruke

Nastavenie podpisu nie je vôbec ťažké. Do kolónky s podpisom sa zmestí až 1000 znakov, takže máte naozaj dostatok možností. Postup je podobný postupu s automatickým nastavením odpovedí:

  1. Otvorte si svoj emailový účet služby Gmail.
  2. V pravom hornom rohu kliknite na položku Nastavenia.
  3. V okne "Podpis" jednoducho napíšte to, čo potrebujete a chcete. Takisto sem môžete nahrať aj logo firmy alebo projektu. ň

Nastavenie týchto dvoch, v celku dôležitých vecí, je naozaj rýchle, jednoduché a zvládne ho každý.

Často kladené otázky

Ako si nastavím automatickú odpoveď v Gmaili?

Otvorte si svoj účet Google, v pravom hornom rohu kliknite na Nastavenia a na spodnej časti by sa vám malo ukázať "Automatická odpoveď". V tomto bode môžete vyplniť to, ako bude vaša automatická odpoveď vyzerať. Nezabudnite napísať dátum svojej absencie a časový úsek, ak bude dlhšia. Uložte nastavenia a vyskúšajte si sami sebe poslať nejaký mail, aby ste sa uistili, že je všetko v poriadku.

Ako si nastavím podpis pre svoje maily v Gmaili?

Otvorte si svoj emailový účet služby Gmail, v pravom hornom rohu kliknite na položku Nastavenia, v okne "Podpis" jednoducho napíšte to, čo potrebujete a chcete. Do kolónky s podpisom sa zmestí až 1000 znakov. Sem môžete nahrať aj logo firmy alebo projektu.

Aký je rozdiel medzi nastavením automatickej odpovede a podpisu v Gmaili?

Automatická odpoveď je správa, ktorá sa automaticky odošle odosielateľovi, keď ste mimo práce alebo nie ste schopní odpovedať na maily, zatiaľ čo podpis je krátka časť textu, ktorá sa automaticky pridá ku každej správe, ktorú posielaťe. Podpis zvyčajne obsahuje vaše kontaktné údaje a ďalšie dôležité informácie o vás alebo vašej firme.


Naďa Černá

Naďa Černá

Študentka žurnalistiky, ktorá miluje kávu, dobré jedlo a píše články na všetky témy, ktoré sa k nej dostanú.


Podobné články